Your Ad Here










Yang Di Pertuan Agong
Pemerintah Tertinggi
Angkatan Tentera Malaysia


Duli Yang Maha Mulia Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah



Panglima ATM



JENERAL TAN SRI DATO' SRI
ZULKIFELI BIN MOHD ZIN


Chat YM Bersama Admin

YM ADMIN
ID : angkatantentera

Angkatan Tentera Malaysia

Photobucket



Tentera Darat

Photobucket

Tentera Udara Diraja Malaysia

Photobucket

Tentera Laut Diraja Malaysia

Photobucket



Featured Video


Prebet Lapok
Badol & Tawil


























Jom Chatting










SUMBER BERITA



Radio TENTERAdotFM



LAGU RASMI TLDM



LAGU RASMI TUDM



LAGU RASMI TENTERA DARAT




ASKAR PENCEN




If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



rss feed

Apr 7, 2012
Terkini Pengambilan Perajurit Muda Tentera Darat

Pengambilan Tentera Darat ( Perajurit Muda ) Kini Dibuka. Klik Link Untuk Jadual Pemilihan Dan Tempat Temuduga.

Klik : Jadual & Pusat Temuduga Perajurit Muda Tentera Darat

Posted at 06:03 am by BudakPoyo

haidil
March 13, 2014   05:03 PM PDT
 
Assalamualaikum.. Saya ingin borang permohonan tentera malaysia.. Saya nak sangat berkhimat untuk negara.. Jika di beri perluang untuk saya, saya tak Akan sia sia kn perluang ini.. Tolong hubungi no saya 0178802435.. Nama muhamad haidil samsuri
Hezmon Henrry
March 11, 2014   11:56 AM PDT
 
Bilakah tarikh pengambilan tdm 2014? info kat 0138792568
aisar akmal
March 3, 2014   08:38 PM PST
 
salam???saya ingin bertanya bilakah tarikh dan lokasi temuduga terbuka tentera darat MALAYSIA 2014
NOR AQMALIEYA HUSNA BINTI NORD
February 21, 2014   02:33 PM PST
 
bilakah tarikh pegambilan atm tahun 2014 ??
zon selatan ??
mohon pencerahan.. terima kasih
(017-2724891)
muhamad nazrin bin jamian
January 20, 2014   01:30 PM PST
 
bila tarikh pengambilan tentera darat pada tahun 2014...lokasi johor bahru
fahmi
December 7, 2013   11:35 AM PST
 
pkai sijil wataniah dgn lkrut n kadar bley x?law bleh col or mcg nbr sya 0193082889
muhamad rizuan bin yop
November 11, 2013   09:17 PM PST
 
sya berminat sngt dgn askar,,
kptsn spm sya bm ngan mate krdit,,
cma bi sya ja G,,
blh x sya nk mntk askar,,
sya arap2 sngat sya dapt,,
tmdga kat kdah jarang ada,
blh infm sya kat no nie
0134550789
muhamad rizuan bin yop
November 11, 2013   09:16 PM PST
 
sya berminat sngt dgn askar,,
kptsn spm sya bm ngan mate krdit,,
cma bi sya ja G,,
blh x sya nk mntk askar,,
sya arap2 sngat sya dapt,,
tmdga kat kdah jarang ada,
blh infm sya kat no nie
0134550789
muhamad rizuan bin yop
November 11, 2013   09:09 PM PST
 
sya berminat sngt dgn askar,,
kptsn spm sya bm ngan mate krdit,,
cma bi sya ja G,,
blh x sya nk mntk askar,,
sya arap2 sngat sya dapt,,
tmdga kat kdah jarang ada,
blh infm sya kat no nie
0134550789
aman
October 11, 2013   10:05 PM PDT
 
assalamualaikum dan salam sejahtera..bila ade pengambilan lagi????dan dokumen yg perlu dbawa....adakah sijil plkn perlu dbawa juga....bole hubungi saya di0175168009....harap dpat maklum balas...terima kasih.
zafirah
October 7, 2013   04:52 PM PDT
 
assalamualaikom.saya berminat untuk menyertai angkatan tentera malaysia .saya stay di perak. jika ada temuduga tolong inform kan kepada saya (0177815322)
henry
September 23, 2013   03:56 PM PDT
 
saya mengharapkan dapat berhidmat untuk negara,kalau saya dapat menjadi askar.dari......dulu cita-cita saya askar........tapi belum tercapai.....
henry
September 23, 2013   03:55 PM PDT
 
saya mengharapkan dapat berhidmat untuk negara,kalau saya dapat menjadi askar.dari......dulu cita-cita saya askar........tapi belum tercapai.....
mansur
September 21, 2013   01:50 PM PDT
 
bilakah temuduga tdm 2013 lagi??info kt 0178431628
amirah
September 19, 2013   02:52 AM PDT
 
saya berminat untuk menjadi seorang anggota tentera darat ni , tapi keputusan matematik saya dalam spm tidak memuaskan, bolehkah saya menyertai nya?
amirah
September 19, 2013   02:51 AM PDT
 
saya berminat untuk menjadi seorang anggota tentera darat ni , tapi keputusan matematik saya dalam spm tidak memuaskan, bolehkah saya menyertai nya?
alif
September 18, 2013   01:30 AM PDT
 
assammulaikum saya ingin menjadi seorang tentera darat.. tapi sedara saya cakap, saya mempunyai peluang yang memang sukar.. sebab keputusan spm saya kurang baik.. walaupun saya lulus bm.. sya harap dapt masuk tentera darat kerana ia cita-cita saya dari kecil.. saya juga mempunya badan yang tegap/fit ..saya harap sagat dapat join tentera..kalau ada maklumat coll saya di 01112377254
wan
August 31, 2013   09:55 PM PDT
 
Assalamulaikum....saya minat sngt nak jd tntera...dri kecik lg sya minat jd tntera...tp kelulusan sya skdar pmr sbb x ble ambil spm arwah emak sya mninggl...dya yg sruh sya msuk tdm....bole pihak tuan pertimbang kan...bole kasi tau sya no fo-0135561923
wan
August 31, 2013   09:31 PM PDT
 
Assalamulaikum....saya minat sngt nak jd tntera...dri kecik lg sya minat jd tntera...tp kelulusan sya skdar pmr sbb x ble ambil spm arwah emak sya mninggl...dya yg sruh sya msuk tdm....bole pihak tuan pertimbang kan...bole kasi tau sya no fo-0135561923
arol
August 29, 2013   01:21 PM PDT
 
assalamualaikum ... saya ingin memasuki tentera darat or askar wartaniah la .. jika boleh hubungi saya di talian 0136090377
syuhadah mokhtar
August 28, 2013   07:46 PM PDT
 
assamualaikum ...
saya betol betol berminat untuk mjadi askar, dan sekali gus untuk mnunai kan permintaan arwah ayah saya . . jadi boleh sya thu bila temuduga yang seterus nya akan dibuka . . di area kl. . . please be informed at the number 0122378554 or email syuharamokhtar@yahoo.com

terima kasih.
syafiq norazedi
August 28, 2013   03:28 AM PDT
 
please inform kalu ad lg temu duga ATM.(0147599015)
syafiq norazedi
August 28, 2013   03:23 AM PDT
 
asalammualaikum & salam 1malaysia.. sy syafiq.. umo 19 ingin memohon menjd ATM.. bila lg ATM nk buat temu duga.. kalau ad pape tolong inform ye(0147599015)..
mohamad faiz rafiyuddin
August 13, 2013   08:08 PM PDT
 
bila kah tarikh temuduga akan dibuka..jika ada maklumat tentang temuduga akan dibuka tolong maklumkan pada saya di nombor berikut..0195044214...
aqilla
July 19, 2013   05:01 PM PDT
 
sy btl2 nk jdi askar.tpi sy x tau mcm mana nk isi borang.klau pihak tuan blh bantu sy jdi askar sila hubungi sy 0198782702
annur amirul rashid bin zaini
July 17, 2013   05:59 PM PDT
 
ini number saya..
hubungi la saya sekiranya pihak tuan
dapat membantu saya..
0177665494
annur amirul rashid bin zaini
July 17, 2013   05:55 PM PDT
 
assalammualaikum.saya tidak mempunyai kelulusan Sijil Pelajaran Malaysia,saya hanya mempunyai Penilaian Menengah Rendah sahaja,dan tidak memuaskan..[d].adakan kelulusan yang lebih penting atau berhikmat untuk negara lagi penting.sudah dua kali saya hadiri temuduga.dan dua-dua tidak mempunyai tindak balas,saya bukan sekadar berminat untuk memasuki tentera tapi saya juga ingin berbakti kepada agama bangsa dan negara.walaupun saya tidak mempunyai pelajaran yang bagus tapi saya juga mahu taburkan bakti kepada negara dan saya juga akn buktikan bukan sebab tidak pandai[maaf] tidak mampu untuk melakukan perkara yang baik untuk negara keluarga dan dan kehidupan kite..maafkan saya sekiranya saya terkasar bahasa dan tidak kelakuan baik terhadap tuan bertugas,saya cuma ingin luahkan apa yang saya rasa.maafkan la saya sekali lagi..tolong la tuan pertimbangkan.
wazi
July 6, 2013   12:51 AM PDT
 
tarikh temuduga atm 2013 bile ??
wazi
July 6, 2013   12:50 AM PDT
 
tarikh temuduga atm 2013 bile ??
muhd osman
July 2, 2013   06:17 PM PDT
 
sy brmnat nk jd tentara darat..klu ada apa2 info atau tarikh temu duga terkini bgtau no nie 0145292990..KELANTAN
muhd osman
July 2, 2013   06:14 PM PDT
 
sy bermnat nk msuk tentera darat..klu ada info atau temu duga terkini,tlong bgtau kat no nie 014-5292990...
MOHAMAD RIZZAL BIN MOHAMAD ZIH
June 26, 2013   11:43 PM PDT
 
ASSALAMUALAIKUMM TUAN...
saya MOHAMAD RIZZAL BIN MOHAMAD ZIHI. saya mengaku SPM saya
BM, D,tambah
MT, E
SAINS, D,tambah
SEJ. E
PI, E,
azam saya nak jadi seorang askar.
saya interviu xdapat...
sya merayu sangat sangat tuan,
nak minta tolong untuk pemudah kan saya jadi seorang tentera darat
MALAYSIA tuan,
nambew fon saya 0194032066.
tuan, saya harap pemohonan saya
ini di terima,
Namesyakirah
May 14, 2013   11:06 PM PDT
 
sy lma dah mnat atm.klu ada tmuduga dan tmpt,tarikh tlng info dh.0145274453
pandhu
May 7, 2013   02:00 AM PDT
 

ASSALAMUALAIKUM.saya nk msk tentera tpi saya gagal dalam spm...boleh ke saya daftar masuk KE??? Saya memang berminat hendak masuk tentera ni....ada ape2 pesanan tinggalkn msj dekat no ni (014-9284008)(01123235387)
wira
May 7, 2013   01:58 AM PDT
 

ASSALAMUALAIKUM.saya nk msk tentera tpi saya gagal dalam spm...boleh ke saya daftar masuk KE??? Saya memang berminat hendak masuk tentera ni....ada ape2 pesanan tinggalkn msj dekat no ni (014-9284008)(01123235387)
kalif
April 30, 2013   02:45 AM PDT
 
Assalammulikum... Sesiapa yg thu bila ada pengambilan pasukan tentera darat tlg maklumkan sya ya. Bp sya btl2 nak msuk askar ni.. Hubungi sya di no:0198092075@0145688807
dean92
April 21, 2013   03:30 PM PDT
 
asslammualaikum,kalu ada temuduga atm bahagian sabah,sila bagi inifo d no hp 0138530675..
arip
April 19, 2013   12:54 PM PDT
 
Salam..sy ingin bertnyakan sy mempunyai kelulusan spm kepujian
Bm Dan mempunyai diploma tp sy math sekadar lulus sahaja...layak ke sy untuk memohon sbgaiparajurit muda..01115635031
ariff
April 19, 2013   12:16 PM PDT
 
Salam sy ingan bertanyakan pada encik sy ade diploma spm bm kpujian.tp mathematic sy lulus sahaje.layak ke sy memohon untuk parajurit muda atm?
ariff
April 19, 2013   12:16 PM PDT
 
Salam sy ingan bertanyakan pada encik sy ade diploma spm bm kpujian.tp mathematic sy lulus sahaje.layak ke sy memohon untuk parajurit muda atm?
Name
April 14, 2013   10:06 PM PDT
 
hrmmmmmmsya dh lma mnat nk jd askar ni...bla pulak nk bka tmuduga ney...
noor erawan
April 11, 2013   11:20 PM PDT
 
salam saya minat dalam tentera bila temuduga di perak ye kalau ada call saya 0169565625
AZI ROZEIAH
April 10, 2013   08:07 PM PDT
 
http://army.mod.gov.my/attachments/article/19/Pengambilan_0804131432.pdf
muhd izwan
April 9, 2013   11:59 PM PDT
 
assalammualaikum... sy izwan.. sy minat sngt nk msuk tentera darat... sy ingin berjuang demi tanah air... bg la kami smua peluang untuk memasuki tentera darat ini... kmi di sini smua terlalu berminat... sila call sy jika ada keruangan 0175885478
azizul
April 9, 2013   03:52 PM PDT
 
bla tmuduga at perak???daerah kerian...
fikri
April 9, 2013   02:00 PM PDT
 
temuduga memohon askar lapas ni kat mana plak??
AZI ROZEIAH
April 8, 2013   11:27 AM PDT
 
dah pi kem gemas semalam... tpi sygnye, semua dokumen tertinggal kat rumah .. next time g try sabak bernam pulak .....
padli
April 6, 2013   10:32 AM PDT
 
salam sy ni teringgin nk msuk tdm..dh lame sy tunggu pemilihan terbuka klu ada..tlg call sy..0172719670
izzuddin
April 5, 2013   08:09 PM PDT
 
Salam..sye nk mintk tlong dari pihak tuan..sye spm xbpe pndai..bm sye 7d..jdi sye dah dua kali pergi interview tdm..tpi xlepas2..kwn sye pn mcm sye tapi di3 aktive dlm sukan..sye harap pihak tuan dpt bntu sye...sye harap utk pngmbilan bsok beri sye peluang utk msuk tdm...sye merayu dari pihak tuan..ape2 harap pihak tuan dpt hubungi sye bsok...0185721397/0174455693...
afifah
April 5, 2013   12:26 PM PDT
 
tuan puan saya sangat berminat dengan pasukan berunifom terutama pasukan angota tentera di sini saya berharap jika ada jawatan kosong saya ingin melibatkan diri di dalam pasukan ini.
RAKMAT(TABUNAN)
March 30, 2013   06:50 PM PDT
 
SALAM...
sya mw msuk tntra drat... ble ke klu pngl sya msuk tmuduga.... sya mw jd p'wira tanah air malaysia
ASSA
March 29, 2013   04:20 AM PDT
 
SYE NI X DA SPM OR PMR....DN SYE X PENAH TEMUDUGA....SYE X PENAH TAKOT MATI DN X HIRAU APER TRJADY KT SYE...SYE NK JDY ASKAR>>>01114418890
fatin syahirah
March 26, 2013   06:00 PM PDT
 
cy bhrap sgt akn trme kmsukan akn dtg nti lpasn pper julai .insw ini nom cy 0176705796 .
fatin syahirah
March 26, 2013   05:56 PM PDT
 
salam...tuan/puan bgaimne jika kptusn kte xbgtu llus dlm 4sbjek pntg cuma 1shja lulus bm jika D ble amik pper julai bgaimne igin thu kmasukn yg akn dtg lg??
sy mmg brmint sgt dlm pthanan ni.
klau tuan/puan sudi blas ye sy igin thu slnjutnye..trime ksih.
mohd hasran bin assan
March 26, 2013   03:49 PM PDT
 
sya minat sgt2 dgn atm..so skrg ni saya nak masuk atm tp sy tak tau mcm mna..kalau ada pengambilan boleh kontek sya di no ni 0143704323.TQ
azhar
March 23, 2013   11:04 PM PDT
 
harap2 tahun ni dapt msuk tdm da 2 tahun pegi tmuduga xlepas2....
NURUL ASYIIQIN JAMIL
March 23, 2013   09:01 AM PDT
 
Assalamualaikom,, bila lagi ada temuduga TDM,, kalau ada temuduga terbuka sila beritahu saya boleh di no ini 0174264074..
fazreen
March 22, 2013   03:15 PM PDT
 
salam 1 malaysia,encik bilekah pengmbilan bru tentera darat akn dibuka..kerna syer betol2 ingin memasuki tentera darat..ary tu syer prnh mencuba tentera udara namun gagal...math syer mendpat 'D'klau ada lgi pengmbilan tolong uar-uarkan di dalam akhbr - akhbr tempatan.tq
alex
March 21, 2013   04:28 PM PDT
 
saya dah lame minat nk masuk askar ari tu dah dapat surat p math sy x kredit... yang lain some ok klw pki result kat kolej tempat saya study skg leh x untuk matematik pengukuhan
wan
March 20, 2013   02:08 PM PDT
 
saya wan, saya nak sangat jadi tentera darat. sy nk bukti kn kt. ayah sy, yg sy bolh.
wan batu pahat
March 19, 2013   09:20 PM PDT
 
tolong inform bole tak kalau ad pembukaan atm kt laman ni...
syafiq kluang
March 17, 2013   11:01 PM PDT
 
salam..sy nk jd askar sbb sy nk thn kn tnah air...cte2 sy nk jd askar dri umr sy 6thun..sesiape thu ad temuduge askar darat kat ngri johor tlg bgthu sy d tlian 0127644711
nur hayati
March 16, 2013   11:41 PM PDT
 
Assalamualaikum salam 1 malaysia..saya amat brmnat untk myrtai angkatan tntera malaysia sjak sk0la mngah lg...saya jga brhrap agar diplih untk brkhidmat dlm bidang angkatan tentera malaysia...jika temuduga & pmilahn tlah dibuka sila email sya sgra...nurhayatiidris2006@yahoo.com @ hbngi sya.....0195739692....trma ksih
nur hayati
March 16, 2013   11:35 PM PDT
 
Assalamualaikum...sya amt brminat untk myrtai angkatan tentera malaysia...sya brhrap dpt diplih untk myrtai agr sya dpt brkhidmat untk ngra...jika pemilihan tlah dibuka & tmuduga minta diwar2kn sgra di email sya...nurhayatiidris2006@yahoo.com
muhammad fauzi
March 16, 2013   09:28 PM PDT
 
bile temuduga pengambilan parajurit tahun 2013,sye x sbr nk menunggu nye lagi !
zaki
March 13, 2013   03:45 PM PDT
 
bla lg temuduga TDM?sy btol2 brmnat..tu sja hrapan sy
nur atiqah bt rosli
March 12, 2013   06:40 PM PDT
 
assalammualaikum..saya berminat untuk menjadi seorang tentera darat malaysia .. saya berharap agar saya dapat.. saya minat untuk menjadi seorang tentera darat kerana saya ingin berjuang untuk negara yang saya cintai..saya sanggup mempetaruhkan nyawa saya untuk negara dan bumi yang saya junjung ini..kalau ada apa-apa berita.. tolong khabar kan saya di nombor 0149478723.. saya akan sentiasa menunggu.. assalammualaikum..
DIYANA
March 11, 2013   03:16 PM PDT
 
asalamualaikum,sye nk thu d,mnekh pngambilan tentera darat akn di ada kn?
DIYANA
March 10, 2013   08:44 PM PDT
 
BILA PENGAMBILAN ASKAR BAGI SESI 2013
amirul amri
March 10, 2013   05:27 AM PDT
 
assalammualaikum dan salam sejahtera...sye ingin tahu bila kah temuduga TDM akn ad lagi??..kerane sblom nie sudah 3 kli prgi temuduga TDM msh xdpt jga , MGKIN XDE REZEKI SYE,,SYE MOHON PADA TUAN,ENCIK TOLONG BERI MAKLUMAT ATAU PON HBUNGI SYE (0134991912) .....
cahaya pencinta
March 6, 2013   11:52 PM PST
 
saya dah pernah mohon TDM ney..tp sy d'dapati xlyak..atas sbb kptusan math xokay.. tp mslh nye math sy LULUS tp knpe sy bleh gagal utk k'pmilihan seterusnya..sdang kn rkan2 sy sume da lpas.
roslan
March 6, 2013   04:03 AM PST
 
Nak tanya umur dah nk masuk 27 boleh mintak jadi askar ke tidak??? Kalau tak boleh umur berapa boleh masuk askar???
syukry nordin
March 4, 2013   12:58 PM PST
 
Salam,.sy btol2 mnt m,jdi tentera darat,klw blh sy nk bnto org tua kmi...ble lg ad tmuduga..nanti tlg bg thu sy..
noraini
February 27, 2013   11:15 AM PST
 
saya nk tanya bila temuduga untuk tentera darat
iza
February 21, 2013   10:03 PM PST
 
salam...saya minat nk jadi askar...tapi mata saya juling...boleh tak kalau saya nak jadi askar @ askar wataniah...tolong saya boleh???
iza
February 21, 2013   10:00 PM PST
 
salam...saya minat nk jadi askar...tapi mata saya juling...boleh tak kalau saya nak jadi askar @ askar wataniah...tolong saya boleh???
yaso
February 20, 2013   10:58 AM PST
 
salam..saya nak tanya umur saya dah 27 tahun ni adakah saya layak lagi untuk menyertai Tentera...saya mempunyai Diploma dalAm Bidang IT dan kepujian dalam bahasa melayu...
effa21
February 18, 2013   05:39 PM PST
 
saya mnat jd tentera, ,bila la pngambilanya tolong bg tw law ade pgmbilan plezzz
suria
February 18, 2013   02:41 PM PST
 
assalammulaikum....saya nak tanya brapa BMI untuk mnjd askar...
wan senzo
February 17, 2013   01:51 PM PST
 
temuduga 2013 bila? umr yg dilimit berape?
sofea aisyah
February 14, 2013   08:11 PM PST
 
salam saye nk tny bile lg pengambilan tdm wanita...dan sekiranya math dpt D..layak atau tidak untuk memohon askar...
WAN
February 9, 2013   03:46 PM PST
 
BILA TEMUDUGA ASKAR DARAT UNTUK 2013
Risbert
January 31, 2013   08:39 PM PST
 
Slm 1 malaysia..sy btl2 brminat dlm tdm..apakh yg sy prlu prepard sblm mnghadiri temuduga trbuka?sy brhrp sgt2 agr cita2 sy utk mnjd se0rg tentera tercapai..amin..
lavienda BellaNouvella
January 25, 2013   02:39 PM PST
 
slm..ble da bke pgambilan perajurit?sy nk mmhon lg..da byk kli dah mnx tp xdpt..mmg susah ke utk pmuan y ign mmhon dlm bidang nie..nnt tlong info ble lg bke pgmbln...utk spm dn stpm apkh kptusan y akn d nilai..tq..
fazira
January 12, 2013   02:57 PM PST
 
kalau lepasan spm boley ke memohon ..
wak zani
December 20, 2012   11:58 AM PST
 
Dah 2kali mohon.tpi xdpt.apa bleh buat. Rezeki xada.
ASKAR LANI
November 24, 2012   10:54 PM PST
 
SALAM 1 MALAYSIA...KEPADA SEMUA PEMUDA PEMUDI NEGARA JGAN BERSEDIH...REZEKI ADA D MANA2
TONY
November 15, 2012   06:22 PM PST
 
KALO UMUR SY THUN DPN MSUK 24 ADAKAH SY LAYAK UNTUK MOHON TENTRA DARAT ENCIK
MM
November 7, 2012   05:16 PM PST
 
tak saba nk bebakti kepade negare..
MM
November 7, 2012   05:11 PM PST
 
saye dh trlepas temuduge,,,kecewe nye,,,msuk ni dh 2 kali...ble lagi temuduge..
mat trolak perak
October 31, 2012   06:47 PM PDT
 
salam 1malaysia..saya telah lulus temuduga pertama pengambilan parajurit muda pada 16.9.2012 yang lepas.Bagaimanakah caranya untuk saya semak tentang kelayakan saya ke pemilihan terakhir dan seterusnya??saya amat berharap agar cita2 saya untuk menjadi perajurit muda menjadi kenyataan.Terima Kasih.
iesmahany
October 24, 2012   02:04 PM PDT
 
assalamualaikum.. saya nk tnya,bgaimana untuk saya tahu temuduga ini akan dibuka smula..
sbelum nie saya dh tahu,tpy trlepas..
asanya bila pulak temuduga nie akan keluar..
Rabi
October 9, 2012   01:24 AM PDT
 
Assakamualaikum salam 1 malaysia nk tanya kalau jari lebih layak jdi badan berunifom kh........ ?
Rabi
October 9, 2012   01:17 AM PDT
 
Assakamualaikum salam 1 malaysia nk tanya kalau jari lebih layak jdi badan berunifom kh........ ?
fazreen
September 30, 2012   01:28 PM PDT
 
assalam.encik macam mana ye nak thu bile lagi pemilihan angkatan tentera darat diraja malaysia..dan bagaimana pula dgn kelulusan untuk masuk ke tentera darat tersebut.
shukor
September 28, 2012   09:11 PM PDT
 
bilakah lagi temuduga atm tahun 2012 akan diadakan lagi?
shaari
September 13, 2012   11:00 PM PDT
 
waktu temuduga kene test ape?
Apek
September 12, 2012   04:17 PM PDT
 
dalam kes calon yang tidak dapat hadir ke pemilihan awal tapi nak sangat sertai TDM, apa yang harus dilakukan?
AHMADIN
September 12, 2012   01:39 PM PDT
 
salam 1 malaysia saya nak tanya kalau nak masuk askar wataniah nak guna kelulusan apa ye?
ahmadin
September 12, 2012   01:36 PM PDT
 
salam nak tanya kalau nak masuk askar wataniah nak guna kelulusan apa?
ieyra
September 11, 2012   03:56 PM PDT
 
saya dh buat pemilihan TDM ni. saya hrp saya berjaya ...
caroll
September 10, 2012   08:24 PM PDT
 
dlu msa tmdga umur 24,nk 23 ke bwh je..waktu umur 25 lak,msuk wataniah,ada serap ke tetap,diorg nk umur 24 ke bawah,la ni umur aq bru je 26,diorg dh up utk 25 ke bawah,aduhaii,,btul2 dugaan,mgkin xde rezeki kat tentera..
cik gule
September 6, 2012   01:15 AM PDT
 
insyallah ad rzki takan kemana. . hurmm dh try buka byk kli dh link tmpt pmilihan too tp msh ta bjaya. . adoyy. . :'( harap-2 pemilihan kli niyh terpilih. . amin. .
yugin
September 3, 2012   10:47 PM PDT
 
saya bm dapat kredit tp m3 gagal mcm mn nie.....tapi saya yakin saya blh masuk tentera....salam 1malaysia...
Din
July 6, 2012   04:55 AM PDT
 
saye da mohon perajurit mude tentera darat kt kem wardieburn stapak dan da dpt permohonan tu...tapi bile surat da sampai kat rumah tinggal sampul surat je..isi dalam ye takde...saye nk thu ble lagi ade temuduge tok 2012...
ketty
July 5, 2012   03:59 PM PDT
 
bila lagi ada temuduga ni ek . kalo na masuk cmne? kene kredit bape 4 credit boleh ?
adib
May 26, 2012   01:50 AM PDT
 
bagaimana jika xde ujian lisan BM tp bm dapat 4B dlm SPM adakah boleh memohon perajurit muda angkatan tentera malaysia..?
mijie
May 24, 2012   04:16 PM PDT
 
bile pengambilan terbaru perajurit muda tdm..?adakah diploma kejuruteraan elektrik boleh digunakan untuk memasuki tentera darat malaysia..?.TY..
Name
April 15, 2012   04:08 PM PDT
 
tidak... hendaklah kepujian dalam bahasa melayu... maybe leh amik paper julai...
amir
April 10, 2012   01:23 PM PDT
 
encik jika bahasa melayu mendapat (D)adakah boleh memohon askar
 

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments




Previous Entry Home Next Entry